donderdag 29 augustus 2019

Hansi

We zijn inmiddels twee keer bij Coen de dierenarts geweest. En nu is 'ie weg. Coen. Met sabbatical. Hij weet niet hoe lang hij weg blijft.

Aangezien het met Hansi nog steeds niet goed gaat belde ik vanochtend want ook de open spreekuren zijn verdwenen en er wordt nu alleen op afspraak gewerkt. Tenminste als je een afspraak kunt krijgen. Eerst kreeg ik iedere keer het antwoordapparaat en toen ik eindelijk een assistente aan de telefoon kreeg vroeg ze of Hansi handelbaar was.... en vervolgens ging ze overleggen. Dat duurde heel erg lang.

En toen kwam ze met het volgende:
Ze hadden gezien dat het ging om een longontsteking (oke, dat wist ik nog niet) en dat Hansi er erg slecht aan toe was. Ze vroeg wat we wilden dat er gebeurde. Als we 'm in wilden laten slapen konden we wel langs komen maar anders konden ze niets voor ons doen, ook in verband met drukte, en verwees ze ons naar een andere dierenarts. En toen brak m'n klomp....
Ik heb het gesprek beƫindigd met de woorden: "jullie zijn er niet op vooruit gegaan" waarop ze reageerde met : "oke". Hoe help je een dierenartspraktijk om zeep. Nou zo dus.

Ik heb een andere dierenarts gebeld. De assistente was gelijk heel begripvol aan de telefoon en toen ik zei dat hij een longontsteking had zei ze: "oh wat heftig". Ik kon om 10.00 uur terecht dan konden ze kijken wat ze voor ons konden doen.

Ik heb de dierenarts nog verteld wat ze bij de andere dierenarts gezegd hadden: "nou zeg zover zijn we nog niet hoor, eerst nog maar eens wat proberen". We hebben nu medicijnen mee die we rechtstreeks in zijn snavel moeten toedienen door een spuitje. Het schijnt lekker spul te zijn want hij likte mijn vingers er bij af.

Volgende week hebben we een belafspraak om te laten weten hoe het gaat.

Oh ja: het te betalen bedrag was wel wat hoger maar dat kon ook niet anders.

7 opmerkingen:

  1. Inderdaad rare reactie hoor, van die eerste dierenartsenpraktijk.
    Hopelijk helpen de medicijnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou ja zeg...... dat kan toch wel anders? Dat ze geen tijd hebben dat kan, maar verder vind ik het ronduit slecht! Gelukkig heb je nu toch weer een goede dierenarts gevonden.....wel duurder, maar het komt wel veel beter over!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Arme Hansi, hij is dus flink ziek. Zieker dan Coen had gezegd?

    Wat een praktijken bij de opvolger. Daar ging ik nooit meer naar toe.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. daar was ik ook nogal van ondersteboven om te horen dat hij toch wel heel erg ziek is. Ik had van Coen inderdaad niet begrepen dat het zo erg is. Wij gaan ook niet meer naar de opvolger, ook niet als Coen ooit nog terugkomt. Ik vind de nieuwe dierenarts en de assistentes erg fijn.

      Verwijderen
    2. En nu weet je ook niet wie je moet geloven....

      Verwijderen

Mikkie

Mikkie Corona. Hij is in de tweede helft van maart ons huishouden komen versterken, vandaar Corona :) Hij is gek op doppinda'...