zaterdag 10 augustus 2019

Paardenmarkt Enter

We gingen naar de paardenmarkt in Enter.
Ik was nog nooit in Enter geweest terwijl het erg dicht in de buurt is.
En wist ook niet dat daar jaarlijks een paardenmarkt was.


Dit paard was de paardenkracht achter de draaimolen.


Een winkeltje met ouderwets snoep.


Ouderwets klompen maken.
Ik had vroeger een vriendinnetje op de boerderij.
We gingen weleens naar de klompenmaker.
Daar kwam geen machine aan te pas hoor.
Gewoon met de hand met de guts.
Dat is ook alweer ruim 40 jaar geleden.


Vers gerookte paling.



Paarden heb ik niet veel gezien op de paardenmarkt.
Wel koeien en stieren. 



Een heerlijk broodje carpaccio
om het buikje te vullen.


4 opmerkingen:

  1. Ziet er gezellig uit veel te zien.
    Een echte veemarkt, bijna vijftig jaar geleden dat ik er een gezien heb. Een grotere dan deze maar zonder al die leuke andere dingen.
    Klompen hadden we thuis ook (vader, in de tuin)maa ik heb ze nog nooit zien maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een echte klompenmaker doet het met de hand en niet machinaal vind ik.
    Het lijkt mij heel leuk zo'n dag, ik hou daar wel van!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Altijd gezellig zulke markten en helemaal met mooi weer.

    BeantwoordenVerwijderen

Mikkie

Mikkie Corona. Hij is in de tweede helft van maart ons huishouden komen versterken, vandaar Corona :) Hij is gek op doppinda'...