zondag 10 maart 2019

Nasi


Men neme kant-en-klare nasigroenten uit het koelvak bij de supermarkt en een bakje hamreepjes. Zelf vind ik het lekker om er sperzieboontjes bij te doen. Die hadden ze deze keer niet. Het werden snijboontjes. Ook lekker en al heel lang niet gegeten.

Basmatirijst vinden wij het lekkerst. De builtjes die je zo in de pan kunt hangen vind ik het makkelijkst. Dus rijst koken volgens de gebruiksaanwijzing op het pak. Of zoals je het zelf het lekkerst vindt. Boontjes koken.

Nasigroenten met een beetje olie in de pan roerbakken, hamreepjes erbij. Nasikruiden toevoegen naar eigen smaak. Die maakt ik het liefste zelf. Dat dan weer wel.

Nasikruiden
2 delen kurkuma
2 delen gemalen komijn
1 deel gemberpoeder
1 deel gemalen korianderzaad
1 deel kerriepoeder
1 deel gemalen zeezout.


(Spiegel)eitje bakken. Beetje ketjap erop als je het lekker vindt.

4 opmerkingen:

  1. Ik vind basmatirijst ook altijd lekker ruiken als het staat te koken.
    Ziet er heerlijk uit Alice!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mjam! Dat ziet er lekker uit zeg. Ik houd van nasi. Lekker pittig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er goed uit! Zelf gebruik ik altijd Surinaamse rijst in van die twee-kilozakken (dacht ik). Ik kook het op dezelfde manier als snelkookrijst. Dus niks wassen enz. en het lukt altijd!
    Grt, Kitty (via Bertiebo en jouw reacties op mijn blog ook eens hier beland ;) )

    BeantwoordenVerwijderen

Mikkie

Mikkie Corona. Hij is in de tweede helft van maart ons huishouden komen versterken, vandaar Corona :) Hij is gek op doppinda'...