donderdag 11 juli 2019

Contact

Afgelopen weekend bestelde ik een telefoon bij Samsung. Dat moest en dat is echt waar want mijn huidige mobiel is niet geschikt om te internetbankieren en bovendien bijzonder traag en vol en... nou ja ik moest gewoon een nieuwe telefoon. Via ING kon je dan met korting een telefoon bestellen bij Samsung. Dat heb ik gedaan naar mijn eigen volle tevredenheid.

Er kwam alleen geen bevestigingsmailtje en ik dacht dat komt dan zeker op maandag. Maar nee.

Ik besloot gisteren eens te bellen. Samsung is 24 uur per dag bereikbaar, ook per telefoon dus ik belde 's morgens om 8.15 uur. Ik kreeg een meneer van de technische dienst aan de telefoon die wel heel erg zijn best deed maar gewoon de kennis niet had en per se een ordernummer nodig had dat ik niet had omdat ik geen mailtje had gekregen. Hij zei dat dat in beeld kwam op het moment dat je een bestelling had geplaatst. Ja dat zal heus wel maar in het bevestigingsmailtje dat normaal altijd volgt staat het ordernummer dus wie gaat dat opschrijven dan? Ik in ieder geval niet.

Zijn uitleg, nadat hij het nagevraagd had, was dat er afgelopen weekend een storing was geweest, iets met betalingen en dat ik het geld dat ik betaald had als het goed was weer terug had op mijn rekening. Dat kwam goed uit want ik had gekozen voor afterpay dus nog helemaal niets betaald. En zijn advies was de bestelling opnieuw te doen.

Vandaag kreeg ik een mailtje van afterpay waarin mij werd verzocht over te gaan tot betaling en daar stond een ordernummer in! Dus belde ik verheugd opnieuw met Samsung en gaf mijn ordernummer door. De meneer die ik nu aan de telefoon had moest het ook navragen en kwam daarna met de mededeling dat er iets mis was gegaan met die bevestigingsmail en dat die alsnog ging komen. Ik vroeg of daar dan ook in stond wanneer ik de telefoon kon verwachten waarop hij antwoordde dat dat dan weer via een ander kanaal ging en die zouden dan ook weer contact met mij opnemen. Ik wacht vol spanning af. (het is dat de telefoon daar gewoon het goedkoopst is....)

Vervolgens wilde ik de jaarafrekening van energie en gas printen maar kreeg de melding dat mijn account geblokkeerd was. Ik belde de energieleverancier en kreeg eerst de vraag of ik na afloop van het gesprek een telefoontje wilde krijgen waarin ik kon aangeven hoe het contact bevallen was waarop ik bevestigend reageerde. Vervolgens kreeg ik een bandje waarop ik moest inspreken wat mijn vraag was. Daar kon het bandje niets mee en na herhaalde pogingen kreeg ik een keuzemenu waaruit ik moest kiezen wat het beste past bij mijn vraag. Dat lukte. Vervolgens moest ik best wel lang wachten voordat ik iemand aan de lijn kreeg en volgens mij heette hij Joost. Met Joost was het wel gezellig en hij hielp me uitstekend en bijzonder vriendelijk.

Daarna ging de telefoon en ik verwachtte "iemand" om te informeren naar het contact met de energieleverancier maar het was weer een bandje met meerkeuze antwoorden: "hoe tevreden bent u over de wachttijd voor u een medewerker aan de telefoon kreeg" 1. heel tevreden 2 tevreden 3 neutraal 4 niet tevreden 5 erg ontevreden.
Dat werk.

Straks komt er een monteur voor het installeren van een nieuwe energiemeter want deze schijnt stuk te zijn. Ben benieuwd. (ik kwam trouwens nog iets grappigs tegen in de meterkast maar daarover volgende keer).




3 opmerkingen:

  1. Het komt vast allemaal goed maar soms moet je er wel veel moeite voor doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pffff, gedoe.
    Soms lopen die dingen gesmeerd maar af en toe heb je pech, zoals jij nu. Al zal het wel in orde komen, neem ik aan.
    Om die reden alleen al koop ik liever rechtstreeks bij Bol, Cool Blue en nog een paar. Goeie service en deskundige medewerkers. (tot nog toe ☻)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo, dat gaat niet echt soepel allemaal!
    Het zal allemaal wel goed komen, maar het is wel vervelend zo.
    Mijn telefoon is ook te oud voor de nieuwe app. Ik vind de foon nog goed genoeg verder, dus er komt geen ander.

    BeantwoordenVerwijderen

Mikkie

Mikkie Corona. Hij is in de tweede helft van maart ons huishouden komen versterken, vandaar Corona :) Hij is gek op doppinda'...